Hoeveel rust heb jij op dit moment? De corona periode begint op dit moment heel veel mensen te frustreren. Mensen zijn er klaar mee, willen terug naar het oude leven. Er heerst veel frustratie en onmacht. Wellicht merk jij dat ook in jouw omgeving, of heb je er zelf last van. Tijd dus om te onderzoeken, wat we daaraan kunnen doen!

Op het moment dat jij jezelf gefrustreerd voelt of dat je last hebt van spanning dan is daar meestal iets aan vooraf gegaan.
Het kan zomaar zijn dat er een externe trigger is geweest die ervoor gezorgd heeft dat jij de frustratie of onmacht voelde. Ik zal een paar voorbeelden voor je noemen:
Je zet de tv aan, en daardoor voel je je gefrustreerd.
Een collega of vriend zit een kwartier lang tegen je te klagen, daarna voel je stress.
De maatregelen worden verlengd, daardoor maak je grote zorgen.

Frustratie, stress en zorgen maken,  zijn vervelende gevoelens, die je liever niet wilt voelen. Daarom is het heel erg belangrijk dat jij weet wat de externe triggers zijn. Wat veroorzaakt die gevoelens?

Soms is er geen externe trigger te zien in je omgeving. Dan heb je waarschijnlijk last van een interne trigger. De gedachtes die jij hebt of de beperkende overtuigingen die je gelooft zorgen ervoor dat je gevoelens ervaart.

Als jij naar de kroeg wilt, omdat je daar een nieuwe partner tegen gaat komen. En dat kan op dit moment niet, dat zorgt ervoor dat jij frustratie voelt.
Als jij denkt: ik ben niet goed genoeg, zorgt ervoor dat jij stress ervaart als je wilt daten.

Als jij weet wat de trigger is, dan heb je op dat moment een keuze. Kies jij ervoor om die gevoelens van frustratie, stress en onmacht te voelen, of kies jij ervoor om andere gevoelens te ervaren?
Sas, dat kan nooit zo simpel zijn. Het vergt wat oefening en bewustzijn, maar het is makkelijker dan je denkt. En mocht je onverwachts toch ‘overvallen’ worden door frustratie of stress, zeg dan: cancel and delete, en kies ervoor om wat anders te gaan doen.

Haal jezelf uit de situatie waardoor je deze gevoelens hebt.

Zet de tv uit en ga wat anders doen.
Begin over een ander onderwerp tegen je collega, of ga een wandelingetje maken (zonder die collega natuurlijk).
De maatregelen, daar kan jij helaas vrij weinig aan veranderen, dus waarom zou je er de hele dag mee bezig zijn?

Ik heb tenslotte wel wat beters te doen, zoals boeken lezen, spelletjes spelen en een wandeling maken. Wat dat als resultaat heeft? Een verreikte geest, gezelligheid en een betere conditie.

Waar kies jij voor?
Als jij hier wel wat hulp bij kan gebruiken? Luister dan mijn hypnose die ik net voor je heb opgenomen, om direct rust te kunnen voelen. Slechts 15 minuten, en daarna ben je heerlijk ontspannen en kan je daarna de acties gaan doen, die je dromen en doelen uit laten komen…

Liefs Saskia,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *